Nova Skills
Nowa ustawa o prawach konsumenta – nowe obowiązki sprzedawców i zasady rozpatrywania reklamacji
Nowa ustawa o prawach konsumenta implementuje do polskiego prawa dyrektywę unijną 2011/83 z 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów i wymaga od przedsiębiorców szeregu zmian.

Ustawa wprowadziła rewolucyjne zmiany przede wszystkim w zakresie umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość a także w zakresie procedur rozpatrywania reklamacji. Zmiany te jak już wiadomo wzmacniają prawa konsumentów i nakładają na przedsiębiorców szereg nowych obowiązków, które wymuszają zmiany w zasadach prowadzonej dotychczas działalności.


Ustawa wchodzi w życie z dniem 25.12.2014. Z uwagi na skalę zmian warto się z nimi zapoznać już teraz.
KORZYŚCI
Podczas warsztatu przedstawimy aktualnie obowiązujące przepisy oraz procedury rozpatrywania reklamacji w kontekście zmian, które za sobą niesie nowa ustawa a także wskażemy nowe obowiązki i pokażemy jak dostosować procedury.

Uczestnicy nabędą rónież umiejętność rozpatrywania reklamacji, oceny zarzutów podnoszonych przez kupujących, dochodzenia roszczeń zwrotnych od własnych dostawców i producentów.
PROGRAM
Zasady reklamowania towarów w świetle nowej ustawy
  • Obrót konsumencki a obrót gospodarczy, pojęcie przedsiębiorcy i konsumenta.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy wobec konsumenta, jej zakres.
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji. Forma gwarancji.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Przesłanki wyłączenia odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy konsument może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa w świetle nowej ustawy
  • Co to jest sprzedaż na odległość.
  • Co to jest sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa.
  • Pojęcie lokalu przedsiębiorstwa.
  • Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa. Jak liczyć terminy. W jakiej formie może to nastąpić.
  • Kiedy konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
  • O czym należy informować konsumenta w przypadku umów zawieranych poza lokalem i na odległość.
  • Termin do zwrotu towaru w przypadku odstąpienia, zasady jego liczenia.
  • Na czyj koszt powinien nastąpić zwrot świadczeń.
  • Problematyka umów zawieranych przez telefon.
  • Problematyka umów zawieranych drogą elektroniczną.
  • Termin do zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę.
  • Zasady pobierania od klientów opłat dodatkowych.
  • Świadczenie niezamówione a ryzyko sprzedawcy.
  • Dozwolone zbadanie rzeczy przesłanej konsumentowi na odległość a niedozwolone używanie rzeczy. Gdzie przebiega granica.
  • Co może zrobić sprzedawca, gdy klient przesyła mu rzecz używaną po odstąpieniu od umowy.
Zasady prowadzenia sklepów internetowych w świetle nowej ustawy
  • Zasady prowadzenia sklepów internetowych.
  • Co powinno znaleźć się na stronie internetowej sklepu, prowadzącego sprzedaż w formie elektronicznej.
  • Sprzedaż internetowa.
UWAGA: Szkolenie prowadzone jest przy uwzględnieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r., poz. 827. i nie obejmuje rynku usług finansowych.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
W ramach uczestnictwa zapewniamy również:
materiały drukowane, lunch bufet, nielimitowany bufet kawowy (kawa, herbata, soki, woda, ciastka, owoce) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

Godziny zajęć:

10-17

Miejsce:
Gloden Floor Millenium Plaza
al. Jerozolimskie 123A
02-017 Warszawa



Wyświetl większą mapę
21.10.2014
Miejsce:
Warszawa
Kategoria:
PRAWO GOSPODARCZE
Przy zgłoszeniu do 14 października 2014:
550.00 PLN + VAT
Później:
750.00 PLN + VAT

Eksperci
mec.  Agnieszka Lisak
Radca prawny. Od 2004 roku zajmuje się obsługą podmiotów gospodarczych w ramach prowadzonej przez siebie kancelarii prawnej. ... czytaj więcej
kontakt
Masz pytania?
Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
(22) 100 45 55
Polecamy także
11-13.07.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
18-19.07.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
20-21.07.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
23-24.08.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
23-24.08.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
25-26.08.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
29-30.08.2016
Sopot
Kategoria: NOVA SUMMER ACADEMY
09.06.2016
Warszawa
Kategoria: OCHRONA DANYCH